Nasıl Başladık?

Aslında bir karar verme aşamamız olmadı. Bizimkilere “Bodruma gidelim mi?” dedim. “Gidelim” dediler ve böyle başladı.Oldukça basit… Bodrum , benim için özel bir yere sahip. İlk profosyonelce çalıştığım, ilk maaşımı aldığım, insanıyla ,esnafıyla kaynaştığım aşık olduğum yer. İstanbul’da daha iyi koşulları olduğuna ikna olduğum işimi bulana kadar burda çalıştım. Çok minimal yaşamış olsam da oldukça güzel anılarım oldu. Her gidişimde de bu anıları tazeliyorum. Tabi ki ne insanlar aynı, ne çalıştığım,gezdiğim yerler. Yine de geçmişte özel kalan, özel olmaya devam ediyor.

İzmir Otogardan Bodrum Garaja 3 saat 40 dakika gibi bir yolculuk yapıyorsunuz. Ben, şehirler arası otobüs firmalarını uzun zamandır kullanmıyordum o nedenle bi fikrim yoktu.Pamukkalenin otobüslerini bakımlı ve güzel görüp biletleri aldım. (İzmir – Bodrum arası 42 tl)

Gelen otobüs malesef garajda gördüklermden farklı, koltukları çok eski, hatta benimki yatmış, tekrar düzeltilemiyor.😁 İçleri çöp dolu. Film var ama izlenmiyor. (sistem hatasıymış😂) Şarj yerleri çalışmıyor filan. Teknobüs diye düşündüğümüz otobüsün böyle çıkmasına rağmen rahat bir yolculuk geçirdik😂 Hedefe ulaşan yoldaki zorluklar da güzeldir elbet😬

Bodrum merkezde 1 hafta kaldık. Özellikle apart seçmemin sebebi çocuklar! Yurtdışında devamlı otellerde kaldığımız için otelde bir kısıtlanma yaşıyormuş hissine kapılıyorum. Çoğu zaman kahvaltılara yetişeme gibi…Biraz da kendi dilediğimiz şekilde olsun istedim.Çokta rahat ettik. Bu konuda instagramda tanışıp arkadaş olduğum İlknur’un tavsiyeleri , önerileri ışık oldu bana . Sağolsun.🙏🏼 Nabız yoklamayı da seven biriyim. En azından nerde,ne yenir,ne içilir hiç bir detayı kaçırmamak adına önden topluyorum bilgileri. Merkezde deniz oldukça taşlı. Ayrıca kirli. Muğlaya hiç yakışmayan şeyler. Aslında ufak bir çabayla gerçekten temizlenebilir. Ama çaba yok.🤷🏽‍♀️ Bu sene turist az. Benim yaşadığım zamanlarda iğne atsan yere düşmezdi.Şimdi esnaf sinek avlıyor. Fiyatlar da ona göre düşmüş. Gayet uygundu yeme-içme faslı. Biz genelde ev yemeklerini tercih ettik. Çorba pilav ve tavuk olan menüler. Carrefourdan hazır tavuk aldık bi gün. Carrefourun herşeyi ayrı bi lezzetliydi. İzmir’deki Carrefourda hiç böyle şeyler yok 😒 Neyse Egede insan aç kalmaz her türlü alternatif var. Sürekli et tavuk yemek zorunda hissetmezsiniz. Bir börülce,bir taze fasülye pilav salata belki de bir cacık tamam bitti😜

Muğla’nın ilçelerine minibüsle gidip geliniyor. Bu esnada kentkart (elektronik kart) kullanılıyor. Nakit parayla arasında iyi bir fark var. Memlekete iyi hizmet olmuş. İnsanlar da baya memnun uygulamadan. Bodrumdaki güzel günlerden sonra hep aklımdaydı Akyaka’ya gitmek. 2 haftalık bir süremiz vardı.O nedenle atladık dolmuşa Akyaka’ya geldik. Bodrum ‘dan Muğlaya (23 lira) dolmuşla geldik .Bu yol çok uzun geldi bana 1 saat 40 dakika kadar sürdü…😬🌸 Muğla otogarda belediye ye ait bir kafe var. Döneri çorbası filan güzeldi. Çay da ikram ettiler. Fiyatları çok uygundu.(Döner 7lira, çorba 7 lira gibi) Temiz mi değil mi o biraz tartışılır tabi ama yol yorgunluğunda bağırsak işkembe bile dünyanın en güzel yemeği gibi gelebilir insana😬 (Gerçi bağırsak seven var 😂🤭)

Ardından Muğla otogardan Akyaka dolmuşuna atlayıp Gökova / Akyaka’ya geldik. Yol 45dakika sürdü. Açıkcası bu kadar yükseltili bir yerden ineceğimizi düşünmedim.(Sakar yolu) Yüksekli bir çok yere de gittim şimdiye kadar ama 30 yaşı da devirince belki de çocukların da olmasıyla da ilgili olabilir bilmiyorum 🤷🏽‍♀️ bilinçaltımdan tedirginlik duygusu mutluluğun karşı kefesinde ağır gelmeye başlayınca hemen gözlerimi kapatıp “iyi” ye, “güzel” e ulaşacağımı hayal ettim. Öyle de oldu. Bir süre sonra güpgüzel bir köye geldik. Akşam üzeri 4 gibi vardığımızdan hemen kalacak yer ayarlamak istedik. Ben köyün üst kısmını da beğendim ama araçsız olduğumuzdan kesinlikle alt kısımda (denize ve azmağa yakın kısımda) kalmak daha mantıklı geldi. 1-2 yere bakıp 3. süne yerleştik. Yerleşirken 3 gün için evi ayırdım. Yine otel yerine ev tercih oldu. Eşyalarımızı bırakıp azmak nehiri boyunca dolaştık. Barlar sokağını gezdik. Genel olarak evet temiz şakin çöp sorunu burda da vardı. Muhtemelen belediye yetişemiyor ama kocaman çöp görüntüleri bence bir yerin -hele ki turistikse- imajını zedeliyor. Ayrıca her yerde uyarı olmasına rağmen nehire de çöp atılıyor. Bundan ne zevk alıyorlar gerçekten anlamıyorum.🤷🏽‍♀️ Daha sonra akşam yemeği için restorant bakmaya başladık. O esnada ev yemekleri yapm “Ayşe Ana”diye bir lokanta bulduk. Açıkcası çokta güzel değil (bir balkan lokantası gibi değil) ama ev yemekleri tabi ki diğer şeylere göre daha tercih edilesi. En azından benim açımdan. Fiyatları da oldukça uygundu.

Ve akşam evin yolunu tutup iyi bir uyku çektik..

Nihayet o gün geldi ve azmak turu için hazırdık artık. Hayatımda gördüğüm en güzel nehirdi diyebilirim. Akvaryum demelerinin sebebini anladım. O kadar güzeldi ki içi ..Berrak buz gibi bir su ve kocaman balıklar , ördekler, sazlıklar.. Bence Akyaka’nın denizinden çok ,azmağı güzel☺️ Öğleden sonra bir de plaj kısmına gidelim dedik. Denizi ılık, kumlu , yine belli bir plaj kirliliği var. Güzelim Doğada sigara içenlerin düşünmeden attığı izmaritler..Yine su ve bira şişeleri..Her yerde çöp kovası olmasına rağmen inatla yere atılan plastikler..Denizin içinde yüzen bir kadın pedi…

Yerli turistin eğitimsizliği o kadar belli ki gelir gelmez o havayı alıyorsunuz. Buna rağmen o kadar güzel ki Akyaka’nın havası… Çok temiz, serin. Yaz için harika bir yer .

Açıkcası kahvaltı için Valiliğe ait bir tesise gittik. Kahvaltı fiyatları her yerde kısmen aynı. Ortalama 20-25 lira. Belediyeye ait yerleri seviyorum. Hem temiz hem uygun oluyor fiyatları. Biz ordayken denetim için gelmişlerdi mesela. Sürekli kontrol altında olması güzel… Burda da 20 liraydı kişi başı serpme kahvaltı. Oldukça taze ve güzel.

Geç kahvaltı yaptığımız için akşam yemeğine de geç kaldık. Yine aynı mekanı tercih ettik. Bu sefer Köfte ve patates menü aldık. Yine fiyatları uygundu. Gitmeden balık ekmek yapıcaz elbet ama benim bağırsaklarım bozulduğundan henüz balığa cesaret edemedim😂

Balık restorant olarak azmak kıyısındakı Oltayı tavsiye ettiler . Güzel köy dizisininde çekildiği yer orasıymış. Eee güzel köy olmasa çoğumuz azmağı tanımıyorduk. Bazen diziler de bölgeler hakkında iyi tanıtım yapmaya yarıyor hani😄

Bu esnada barlar sokağının çok yakınında yörük işi halı ve kilimler satan bir dükkan var. Orayı ilk geldiğimiz gün gördüm ama çocuklarla ilgilenirken aklımdan tamamen çıkmış. Akşam markete giderken tekrardan gördüm ve uzun zamandır almak istediğim bir kilimi de aldım🤭 Nasıl taşıyacağımı da henüz düşünmedim tabi… 🤦🏽‍♀️

3.günümüz için henüz plan yok. Çarşamba günü ise burdan Marmarise geçmeyi düşünüyoruz.. Bakalım zaman bize ne gösterecek , nereye götürecek 😌